Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.02.2009 17:44 - Среща на Г-н Бойко Борисов с българи в Чикаго
Автор: pllamm Категория: Политика   
Прочетен: 4827 Коментари: 10 Гласове:
0

Последна промяна: 06.02.2009 23:45


Направих си труда да просушам и запиша срещата на Г-н Бойко Борисов с българи в Чикаго. 
Като обикновен член на ГЕРБ хвърлям ръкавицата на всеки, който има да каже нещо по повод на тази среща.

Източници:  www.bg-atlanta.com www.4shared.com   Радослав Точев: Няма да говоря въобще. Направо ще дам думата на кмета на София. Той ще се обърне към вас. После ако имате някакви въпроси ще ги обсъдим заедно с него. Давам думата на Г-н Кмета на София Бойко Борисов. (Ръкопляскания) Бойко Борисов: Дали се чува? Радослав Точев: Чува се по-отблизко, така. Седни си аз ще го дръпна така, че добре да се чува. Бойко Борисов: Добър вечер на всички. Ще седна, че така малко като на концерт излиза работата. И ... не знам ... гледайте сега ... сценарий за срещата няма. Първо благодаря Ви, че сте дошли. Радо Точев и Врабевски са две момчета от ГЕРБ, които са с мене, международен секлетар, Врабевски се занимава с българите в чужбина, особено с бесарабските българи. (От публиката се чуват гласове, че не се чува добре) Бойко Борисов: Не знам дали така е по-добре. Радо Точев е международен секретар, а Врабевски се занимава с българите в чужбина, особено с децата, с бесарабските българи и сега със смесеното население, което е извън България. Имахме среща с кмета на Чикаго. Искаме да побратимиме двата града. (Ръкопляскания) И колко години? Той е кмет на петия по големина град  на България, реално погледнато 140 000. Така, че след София, Пловдив, Варна и Русе, Чикаго е следващият по големина град с население – българи. Сега след срещата летиме за Вашингтон. Там имаме три-четири срещи и закуска с президента Обама и с това приключваме. А за да ..., поне от опита, който имам, за да е пълноценна една среща, по добре да зададете въпросите, които ви интересуват, за да мога, на базата на това, което ви касае – това да говорим. Иначе вие четете вестници, интернет имате тука български вестник, телевизия гледате. Така, че в общи линии сте запознати. По-добре да ви отговоря на въпроси, които имате конкретно. Така, че по-бързо давайте. ... Ето ви микрофона идвайте тука и питайте, да чуят и другите какво питате. (лош звук – възможно е името да е друго) Ина Бобовска – вестник „Стар“: Предполагам, че ... Първо, добре дошли на Г-н Борисов. Благодарим за това, че уважи, ... дойде в Чикаго и съответно можем да зададем директно въпросите, които ни интересуват. Първия въпрос е какво освен, че работихте и разговаряхте за побратимяване на двата града – Чикаго и София и кое в проективите(или прерогативите) на вашата дейност засегнахте и заинтересувахте Г-н кмета на Чикаго (Ричард Майкъл Далей). Това е един от въпросите ми, другите въпроси... Има ли нещо в програмата Ви, което да касае българите живеещи зад граница? Бойко Борисов: Това, което споделих с кмета е, че при толкова много българи, трябва да имат по-висока или по-голяма представителност в общината. Между другото той е с отлични впечатления от българите, които са тука и доста от тях знаеше по име от по-известните, по старите, които са тука. Чикаго ще кандидатства 2016 година и това му е целта да сложи на знамето петата звезда, за олимпиадата 2016 г. за летните олимпийски игри. На среща на МОК ... ме информира, че лично президента Обама ще отиде да представи Чикаго. А знаете, че ние искаме да кандидатстваме за 2016 г. за юношеските зимни олимпийски игри, така че и тука можеме да си помогнеме. В общи линии това са по-важните неща, за които си говорихме с него. А и считам, че е хубаво да се познаваме да имаме по-пряк контакт и ако възникнат проблеми тука да можеме да ги решаваме. Не знам до сега как е било но ...  е важно според мен. Приоритетите (на партията) – колкото се може повече българи да се върнат в България ... Затова ГЕРБ вземаме само нови лица и целта е ако може веднъж завинаги да се ометат  тия, които до сега ... За мене реформи в държавата не са правени и самият факт, че ... защото ми давате вестник, ако извадите един днешен вестник от България и един от преди 25 години и ще срещнете същите фамилии – Станишев, Живков, Велчев, Пръмов ... всичките. Не знам какво се е променило, но според мене не е. Защото крушата пада под крушата, не пада под ябълката. Радослав Точев: Всички, които искат да задават въпроси, да преминават напред. Илия Консулов: Добър вечер Г-н Борисов, добре дошли. Аз се сметам представител на старата политическа емиграция и Ви поздравявам с това, че идвате и мога да Ви задам некои въпроси. Казвам се Илия Консулов и съм от 42 години емигрант и искам да Ви задам един единствен въпрос. Положението в нашата родина е тежко и плачевно. Кой какво ще да говори. Сега е третия шанс, когато може да се направи нещо за бъдещето на България. Тука чух възрожденска песен се пее за Райна Попгеоргиева и другите, които си дадоха живота за България преди сто и колко години. 92 година се явиха предатели, които свалиха правителството на Филип Димитров, демократично избрано, 2001 се намериха предатели, които доведоха невменяемия цар Симеон –така наречен, за да не може Иван Костов да се избере за втори път. Сега е третия шанс, не само трети, но последен. Или ще вървим напред или България ще се унищожи. България ще я завладеят цигани и мюсулмани и най-недостойните, които не заслужават да живеят и да управляват ... и до ден днешен от 60-70 години насам. Вие сте този в който, българския народ очаква да направите нещо. И искам да Ви задам единствен, казах, въпрос: Какви са различията между Вас, лично теб и твойта партия и другите десни партии по-специално Иван Костов? Какви са вашите различия? Това е ... друго нещо ... Бойко Борисов: Уважаеми Г-н Илия. Няколко думи ще ... даже и малко история ... което е важно. На 9 септември 44-а година моят дядо е бил кмет на едно село до София, (Герако) се казва и са дошли комунистите са го извели и са го утрепали с тояги. В смъртния акт се водеше „безследно изчезнал”, чуваш ли ме? Илия Консулов: Чувам много добре. Бойко Борисов: Водеше се безследно изчезнал. Като станах секретар в МВР отидох да потърся документи, намерих ги. Оказа се, че са го утрепали, след това са го пренесли в болницата на затвора и там са издали смъртен акт. Даже и тук са били цинични, че починал от червен вятър. Отвял го червения вятър. Затова трябва да ти кажа, че към Станишев и тая компания там – БСП, ДПС... Е това ми е различието с Костов. Що не отвори досиетата? Цялата власт имаше Костов – прокурор, президент, парламент! Това ми е основното различие. Кой не му даде? Защо не им каза имената, каква е разликата между червената и синята корупция? Защо не им каза имената, защо не ги вкара в затвора? Затова се сринаха на един-два процента. И ако сега се доближиме повече до тези десни, почвам да нося пасив, който аз нямам. Да вземем София, ако за държавата са ни виновни комунистите, София е управлявана само от сини и е разграбена по най-безобразния начин. Само от „Софийски имоти” - над един милиард. По кое управление? По това управление! Това са ми различията и въпреки всичко аз не си позволявам, именно заради това, че толкова ги мразя червените, че към десните дума не казвам. Те ни атакуват, ние не казваме нищо, ако забелязваш. Факт! На всички избори те излизат и гласуват, и се бият срещу мен, за БСП. Девет пъти падат. Ако има нещо радостно е, че сега с г-н Костов намерихме общ език. Това българските медии не го знаят, но ние направихме няколко срещи. Общият противник е ясен, той е толкова силен. Спомена царя, царя не бих го споменавал, защото той има личен интерес, който си го гледа и ако някой е предаден, то съм аз и такива много като вас. Защото, когато ме даде на Румен Петков да съм му главен секретар, аз отидох при царя и му казах – аз не мога с тези да работя и като се шегувам и им казвам, всъщност истинският създател на ГЕРБ е Румен Петков. Ако не го бяха сложили него министър, сигурно още щях да марширувам там по плаца. Всяко зло за добро. Но царят ме жертва за...така. Ходих, молих му се е точната дума - да вземе, а това да даде военно министерство, да остави вътрешно, за да мога да остана. Така че за това не го броя. БСП и ДПС са изключително силен противник и нищо не се е реформирало или променило от там. Рублата я смениха с долар, Варшавският договор - с НАТО, СИВ - с Европейския съюз. Същите хора, това са фактите и това е основното различие. И ако нещо ми тежи, това е точно това, с което започна въпроса си към мене. Хората чакат от мен. Чакай! Вярно е, че е много важно една партия да има лидер, да има отговорен човек. Затова не може да продължаваме ние с тая народопсихология - да чакаме някой да дойде да ни оправи. И вие сте пример за това, като не сте дочакали и всеки от вас си е вдигнал торбата кой у Чикаго, кой по Франция, по Италия и си изкарва пари и се оправя. Идеята ми да съм тук е да можем ваши деца или тези, които искат да се занимават, да се върнат обратно. То няма как, в България да останат... ами казваш ... това е основата на населението в момента – един милион цигани, 700 - 800 хиляди турци, два милиона и половина пенсионери. Ей това е срещу ГЕРБ. Пенсионерите с цялата си глупост, носталгията и младостта ги води, те си викат: „Ей на! Едно време на Хаинбоаз какъв проход правихме... Имаше един Пешо, еей какъв беше убав...” Все едно, че ще се върне пак. Никога няма да се върне младостта. Обаче това си ги води под строй и си гласуват за Станишев. И вие като избегахте милион и половина, материалът, който се явява на избори или можем да избираме като кадри, никак не е голям. Лесно е да кажеш: „На теб разчитаме”. Ако така се разсъждава - „На теб разчитаме”, значи след една година ще се издъня и аз. Трябва и потенциалът на нацията да се използва. Виждате, американците не са по-умни от нас, обаче си избират хора, които да ги водят и по този начин просперират. Така че относно БСП и ДПС, в момента, понеже сте по-възрастен от ... Вас, така как да ти кажа – дедо Илия или чичо Илия, или не знам как, но да се обърна към Вас - но в момента те, за самия червен електорат, коалицията с Доган и с царя е пагубна. Това са хората, които те мразят. И затова ГЕРБ им е толкова сладък за коалиционен партньор. Това, че ние не ги искаме и сме толкова твърди, това ги вбесява до голяма степен и пускат от сутрин до вечер... ма то са професори, то са политолози, то социолози... Аз никога не съм вярвал, че имаме толкова много такива. И всеки излиза и вика: „Е да де, ама в политиката всичко е възможно, може и да се направи коалиция между ГЕРБ и БСП”. И това се наслагва поради две причини. Първата – десният електорат, да го наречем - понеже царят един път ги лъга, става мнителен и викат: „Дали и този няма да ни излъже...”. Левият електорат, който би гласувал за нас, защото не харесва тази коалиция, си вика: „Абе, нашите сигурно се оправят с Бойко, така че пак ще си гласуваме за БСП”. Това е едно много активно мероприятие, което всеки ден го правят, всеки ден! Пусни и гледай примерно при Бареков - всяка сутрин има някой, който казва, че БСП - ГЕРБ коалиция, някаква. И после набиваме на хората в главите и всеки вика: „Ами щом толкова се говори, може и да стане”. Сиреч, те умишлено ни нанасят щета всеки ден. Затова със ааа... последния ти въпрос с Костов. Действително, особено първите две години на управление, бе добро управление. Но когато трябваше да започне да реже неговите хора, той ги махна, но не каза защо. И наскоро в едно интервю той самият го отчита като вина, че не им е отрязал главите. Само че в политиката като не им режеш главите, те режат твоята. Затова кой кмет, заместник-кмет някъде да вдигне главица и да направи нещо, го омитам веднага, а не го връщам в партията. Навънка и това е! Това е единственият начин и превенция. Защото хората винаги ще ме разберат, че от всички тези хора, които идват при мен като нова партия, винаги ще дойдат и боклуци. Няма да ме разберат, ако не ги махна, когато стане вече факт, че са направили някаква грешка. Така че самия, ааа  ситуацията, в която се намираме, ГЕРБ, е много, много не за завиждане. Срещу нас - Тройната коалиция, срещу нас - „Атака” и много, много слаби десни. Много слаби десни, не заради друго господине, защото там не махнаха лицата, които бяха символ на корупцията. И сега както и да искат да се обединят, пак нищо механично. Сборът в политиката на две и две не е четири, а обикновено е три или две и половина. Затова лично съм много притеснен, но и съм абсолютно категоричен, че не ги ли бием сами и не успеем ли ние да си направим правителство и да си носим отговорност, оставаме опозиция! Ще дойдат други избори, такива като вас, които с право сега могат да са мнителни, да кажат: „Абе, дай да те видим дали ще го направиш”. Тогава със сигурност ще дойдат и ще гласуват за нас. Защото ще видят, че сме били искрени и честни с тях. Много ми е трудно, защото съм изправен срещу няколко милиарда откраднати пари и се плаща за всичко на всеки. Моите хора също имат цена, надявам се, че няма да ме предадат. Ако примерно на това младо момче, или на това, дойде някой и му каже: „На ти 10 милиона, 20 милиона само излез във важния момент и се махни”. Дали ще устиска? Чуват се гласове в отговор: Ще устиска! Едва ли! Аааа...!  Бойко Борисов: Надявам се!Надявам се!  Аз а ...Вие сте хора, които живеете вече години на Запад и знаете, че парата е нещото, което много бързо се услажда, много бързо развращава. Един от най-сериозните ми сътрудници го беха викнали скоро на една среща, му беха предложили 20 млн. евро. И му казвам – виж, няма как  ... дай му лист. Напиши колко е... защото знаят, че докопам ли ги, не „Булгартабак”, Държавен резерв, това са много пари, и „Топлофикация” ще им се види детска игра. И правят всичко възможно да не се случи. Не е много весело, но всъщност и вие по кожата си чувствате, че в България реформа няма! Просто те я нагаждат, комунистите са като хамелеона, мимикрират, нагаждат се, това е! Въпрос от гражданка: Г-н Борисов, един въпрос. Чува се аз говоря високо ...Добре дошли първо ви казвам. Много се радвам, че сте тук и съм убедена, че ще спечелите изборите. Бойко Борисов: Зависи с колко, това също е много важно. Въпрос от гражданка: ... обаче, има един много трънлив въпрос, който винаги, от всяко едно правителство е избягван. И това е македонският въпрос, българите, живеещи в Македония. Имам един такъв въпрос към вас, какво бихте направили, каква ще бъде вашата политика спрямо Македония, в която българите са бити и преследвани, заради българския си произход? (чуват се реплики – „Те и в България ги бият”) Другото, което е ... а също така и българската история е изопачавана и то и присвоявана от македонски политици и историци. Вие имате ли някакво обяснение защо (наслагване на гласове) от 89-а година до сега нито едно правителство просто този въпрос винаги го е избягвало. Може би един от най-парливите въпроси за България? (чуват се реплики между присъстващите на срещата: Най-парливия ...) Бойко Борисов: Госпожата има право, просто понеже има и медии и ще се опитам много дипломатично да отговоря, за да не ме вкарат утре в... Един месец, като се прибера, ще има от сутрин до вечер „Борисов каза, че еди какво си” и ще се явят около стотина анализатори да ми анализират думите. Въпроса ... Ще бъда кратък, за другите, които това не ги интересува, да го разберат. В съвременната ситуация, да го наречем, ние имаме толкова инструменти, с които на Македония и на нейните управници, да им влияем. Първото, най-елементарно, проспано време. Преди 10 - 15 години, когато продаваха „Макпетролиум”, мисля, че се казваше тяхната държавна компания, цената беше, ако не ме лъже, към стотина милиона. За един бюджет 50 млрд. – троха. Ние трябваше да я купим, защото като държава... В съвременната ситуация в света икономиката е водеща, чрез икономиката ние можем спокойно да влияем на тези процеси. Тогава България се замота, не го направи, веднага гърците го купиха. Веднага! След това техният „Телеком”, защо в България гърци и всякакви купиха телекомуникациите, а ние не? Държиш информацията, държиш петрола. Оттук нататък можеш да накараш да признаят такава, и не да признаят грешна, а да признаят истинската история. След това кандидати са за НАТО, кандидати са за Европейски съюз. Толкова е важно да имаш лобисти там, да ти помогнат, държави-лобисти. Това трябваше ние да използваме и по-добър приятел и съсед от Македония нямаме да имаме. Просто те самите щяха да ни обичат, защото ако щеш, и техният език е наш развален български, но си го говорят. (Реплики от залата: Български, български ...) Мисля, че горе – долу ме разбра. С икономически инструменти, с нашето влияние, което имаме като страна в НАТО и ЕС, можем да си постигнем всички цели там. Не е нужно публично дори да се говори на тази тема. За съжаление нямаме национална стратегия и нито към Македония, нито към Сърбия, ако щеш, нито към Турция. И трябва да ви кажа, че като нация нямаме. Днес се видях тук и с други българи. Това, че нямаме тук българско училище и тук след поколения децата ще говорят на английски, няма да говорят български – вашите... Гражданин: Ние имаме училища, четири училища имаме! Бойко Борисов: Казвам, че пет хиляди деца близо, но няма училище. (бел.ред. прекъсват го от залата - В църквите има училища). Хубаво е държавата да има пръст в тази работа, дали ще е с пари, дали ще е с учебници, дали ще е с учители, дали ще е с внимание. Във Франция, в Париж бяхме по същия начин. Гражданка: Най-вече в семейството е това, ако в семейството се говори български, децата говорят български или поне разбират. Дори да отказват да говорят, разбират. Бойко Борисов: Просто трябва да се държим в това отношение и да имаме стратегия като държава. И аз съм доволен, че примерно такива неща, ежедневието в България е такова, че не сме му обръщали внимание. Но когато съм срещнал, видял, съм убеден, че ще настоявам и ще го направя един ден, ако имам възможност, да е по-добре. Убеден съм в това, защото това е стратегическо за нацията. Бяхме заедно в, не знам дали сте били при бесарабските българи, към Молдова, Украйна. Примерно един град като Созопол, са останали само три семейства навремето. Турците като са дошли там, покрай морето (...) села, градове. Има един град Болгар се казва, само българи, 300 000, ама същите са като нас. Ей така бяхме само че в механа, подобно, те бяха в църква се събрали. Всичките, ама 100% чисти българи, избегали от турците. И украинската държава си ги асимилира бавно, бавно, защото са качествен материал. България нищо. Пратиха им от фондацията на Врабевски сателити, да могат да гледат българска телевизия, на колко месеца по пет автобуса деца, от 15 до 17 години, докарваме на наша сметка във Варна, в Дружба, по една седмица да почиват. През тази седмица ги водим до Търново, до манастири и сега работя да издействам стипендия от няколко университета в София, безплатни, за да можем да ги докараме да учат и да си ги връщаме. Просто това е тема, на която навремето Съветският съюз не ни е давал да говорим, защото нали голям съюз. Сега ДПС не ни дава да говорим. Защо турците идват и гласуват в България, а нашите българи там в Бесарабия никой не им обръща внимание? А там са 300 000. С една дума ще се опитам, там където има големи общности, държавата да се постарае да помага и да толерира. Между другото, в Будапеща, мисля, че там българите за пример, не знам дали знаете, но навремето Будапеща се е изхранвала само от българи-градинари. И до ден днешен, ако се качи градинар, каже – аз съм български градинар, го возят в трамвая без пари. С много голям авторитет, страхотна църква са направили, българска, и общността, купили са един дом, до него хотел, ресторант си направили. Приказна общност! Много сплотена, над две хиляди човека са някъде, и са и така богати вече, и уважавани хора. (Към дете, което вероятно си играе около Бойко борисов): Не ми пречи. Нека си играе. (Иска да се бори с вас) Ще се пребориме накрая. Така че госпожо, мисля, че ме разбрахте.   Въпрос на гражданин: Може ли няколко думи по линия на насърчаване на малкия, дребния и средния бизнес в България, да кажете дали има някакви възможности държавата, примерно по линия на европейските фондове, накратко казано да задам един въпрос дали е възможно да се търсят някакви начини за подпомагане на дребния и среден бизнес в България, по линия на държавна помощ и европейски фондове, какви възможности има в тази насока и какво може да се очаква примерно, ако човек прояви някакъв интерес. Бойко Борисов: Ще отговоря много бързо. По оперативните програми на ЕС има около два милиарда евро, заделени за малкия и среден бизнес. Проблемът какъв е? За ЕС, за Европейската комисия по-точно е ясно, че това е крадливо правителство. Те са дипломати, не могат да го кажат така. Вие знаете, на езика на Запада и на капитала, отношението към един човек или към една фирма, или към една държава в какво се изразява. Ако работиш добре, ти дават по-голяма заплата, ако не работиш – първо ти я намаляват, накрая ти я спират и казват, че можеш да си ходиш. ЕС действа по същия начин към България. Спира САПАРД, спира ФАР и реже трите програми, които финансира и носят свежи пари на всяка една държава. Днес са спрели последните пари по разплащателната Агенция САПАРД. Няма друга нация, те няма да си отидат, защото как да ти кажа, представи си ти да си премиер и заради теб България да губи милиарди в момента и ти да стоиш и да викаш: „Искам още четири години стоя, за да не загубя още”. Какво остава да имаш като достойнство или като чест, ако щеш? Тези, заради които толкова се радвахме, че влязохме в ЕС, казват: „На вас не ви даваме, защото вие крадете”... и ти искаш още четири години?! Просто, господине, нямам коментар. Докът са теа, ще ни пускат по толкова, колкото да оцеляваме като нация. Въпрос на гражданка: Аз искам Г-н Борисов да чуя Вашето мнение. Всички знаеме, че стана промяна тука в Америка. Избрахме афроамерикански президент и всички знаем, че това стана благодарение на мажоритарната система, която е тука в Америка. Предполагам повечето от нас са чели в „Синята България“ значи вестник „Синята България“. Почти във всеки брой има един апел или едно обръщение към всички нас от една Алла Лайт(не съм сигурен, че съм чул добре името), която е юрист в България, голям радетел, будна гражданска съвест и почти след всяка една публикация си публикува това обръщение, в което тя дава идеята по какъв начин да се промени избирателната система в България, за да може наистина народа да избира тези, които желае. И тя посочва този път като, малка промяна с която можем да тръгнем, за да може да ... Аз искам да чуя Вашето мнение, Вие мислили ли сте по този въпрос – да се промени системата по която се правят ... (Хората почват да недоволстват от дългото задаване на въпроса) Бойко Борисов: (Прекъсва я) Мога да го обобщя въпроса, за да могат да разберат и хората, че въпросът е дали мажоритарна или пропорционална система, защото вие грешите. В САЩ има две партии, демократи и републиканци, и вътре в партиите е подредена мажоритарната система. Но се знае, кой е републиканец и носи отговорност, и кой е демократ и носи отговорност. И като не се справя, се срива партията. Идва другата. Още Чърчил навремето е казал, че за съжаление, нищо по-добро от партиите не е измислено. Аз самият съм антипартийно настроен човек. Винаги съм бил за мажоритарното, за личното, за успеха на самия човек. Защото успелият човек си има мнение, има си характер, има всичко. Практиката обаче показва, че държавите, в които има силни политически партии, те са много напред, а там, където се заложи на мажоритарния и на личностния характер, рано или късно отиват към диктат – навсякъде. Партията е нещото, което контролира и обществото, и лидера си. Там, където един човек го изправиш – и аз включително, сега съм много готин, но представи си цялата власт, 15 години на власт, какъв ще станеш, един Господ знае. И затова хората са наложили партийната система, и тя държи обществото във възможно най-добро състояние. Какво е мнението, моето? Ще дам пример с Гърция. Поправките на избирателните закони се правят през един парламент. Сиреч, ако сега, да речем, това е българският парламент тук и речем да залагаме поправки в избирателния закон, те ще влизат в сила не в този парламент, сега, а за следващия. Защото в България промените се правят заради партиите и хората. Моето мнение – смесената система е най-добра. Пропорционална, сиреч гласуването за партия, а вътре в партията, в листата мажоритарна система. Можеш, ако аз съм пръв, а на теб ти харесва Врабевски, който е пети, ти можеш да го поставиш първи, и ако всички харесват повече Врабевски, той ще излезе начело в листата, той ще стане депутат. Аз независимо, че съм водач на листа, ставам пети и няма да стана депутат. Така че в тази система това е най-доброто. Освен това, специално аз съм привърженик на германския модел. Ходил съм, гледал съм, ние можем да прекопираме немците добре и можем да постигнем един добър успех. Факта, че два месеца преди изборите почват да търсят варианти за смяна, нищо хубаво не очаквайте от предложението за мажоритарен вот. Какво имат предвид, да ти го обясня сега къде е капанът. Допускаме, че ГЕРБ печели 100 депутати, за правителство примерно трябват 130. Не можем да направим с другите политически партии поради ясни ограничения, които вие сте ни ги сложили – хората, които ще гласуват за нас. Те ни казват – ще гласуваме за теб, но не щем комунистите, не щем турците, не щем с „Атака”. Предварително ни казват с кой не щат и фактически ние имаме един избор – или да бием, да вземем пълно болшинство, или оставаме опозиция. Аз нямам варианти да се срещам и да се пазаря с други партии, което е и хубаво от друга страна. Ако те ми вкарат 20 или 30 мажоритарни депутати – България не е Америка, всеки един могат да го пробият, човек – ще го купят, ще му платят, ще ... ще му намерят близки, ще му намерят кусур, досие, нещо ще му намерят. Тези хора ще се манипулират много лесно. И тук фактически е капанът, който се опитват да заложат с мажоритарната система. Той не е, той звучи много хубаво – като кажеш - да има личности в политиката. Да, разбира се, че трябва да има личности, но те трябва да са от всичките партии. И ние трябва да си възобновим доверието в партиите, защото видяхте – когато демократите извадиха Обама, какъв потенциал изведнъж обществото придоби. Партията го крепеше него, демократите му правеха предизборната кампания. Там се събираха на първичните вотове. И фактически се получават както във футболните отбори – трябва да имаш един силен отпред да вкарва голове, но отзад ти трябват и вратар, и защитници, трябва ти цял тим, а това го има само в партиите. Така че ние трябва да избягваме, госпожо, порочното мислене, че стане ли някой партиец, той автоматично става маскара. Това ние си го правим. По-добре да изкараме такива хора и затова аз съм тръгнал да се оглеждам и в чужбина, които да не са окаляни, да не са омаскарени, да са придобили качества и опит като работници, и да ги върнем обратно. Да не са зависими – това е най-големият проблем. Аз досега бия на два избора без пари и усещам, че това са ми последните, които можем да изкараме на мускули срещу огромните пари, които се дават за медии от другите партии, за купуване на гласове и за всичко останало. Мисля, че ме разбрахте. Въпрос: Аз Ви разбирам, но в момента действащата система – тя не отразява, тя не може да отрази това, което народа иска. Бойко Борисов: Да, не може, разбира се. Въпрос: Значи трябва промяна. Бойко Борисов: Това е промяната. Въпрос:Това искам да обясня, точно това, че всички трябва да отидем да гласуваме Бойко Борисов: Това е, госпожо, този призив, ако може да го кажете по микрофона. Не са ни виновни нито турците, нито циганите. Ако излезем да гласуваме седем милиона, те ще си вземат техните 8-10% и не могат да влияят на политиката. Като отидат 30% да гласуват, от тях 10% роми и турци, естествено, че ще ни управляват после. Въпрос: Ами това трябва да се разясни. Нека ... Бойко Борисов: Ето това наемам те, разяснявай. Всеки ден го приказвам. Моля ти се. Нечий глас: Искам да има някакъв ред, да не настъпи някоя анархия просто вдигайте ръка. Да аз ... (Всички говорят) Гражданин: Добър вечер! Казвам се Веселин. Много се радвам да видя Г-н Бойко Борисов, за първи път го виждам на живо. Студент съм тука във Щатите. Знам, че неговата дъщеря е също студентка тука в Лос Анджелис. Имам няколко кратки въпроса, които съм номерирал. Не съм запознат с програмата на политическа група ГЕРБ и много бих искал да се запозная от първа ръка с, от Г-н Борисов. Значи аз имам няколко въпроса. Те са свързани предимно с реформата, както Вие споменахте – реформата в съдебната система. Значи ще започна с една кратка история: Баща ми има пет декара наследена земя от баба ми, която се ... след 44 година е дадена на комунистически милиционер, който все още владее земята. Въпреки работата на баща ми с адвокати и, той не може да си върне земята. Това е защото съдебната система е направена така ... за да не може хората да си върнат земята. То тоя полицай ... още преди това ... Вие не може да ми по... само го давам като пример, защото съм лично засегнат от реформата в съдебната система. (От залата се чува: Задавай директно въпроса!) Според Вас,какви са, какви са Ви плановете за реформа, защото Вие казахте няколко пъти, че реформа няма, не съществува, а трябва да има, защото от 89-та година стават вече 20 години, и все още няма реформа. Баща ми все още не си е върнал земята, но това е друг въпрос. Бих искал да споменете няколко, аз Ви визирам в момента като бъдещ министър-председател или част от правителството след изборите. (Започват ръкобляскания от залата, явно предназначени да съкратят дългото задаване на въпроса) Бих искал да кажа две конкретни („По кратко“ – се чуват викове от залата) конкретни точки от Вашата програма. Какво бихте подобрили, конкретни имена за длъжности като Главен прокурор, Министър на образованието и науката (Еееее, аууу) Това ми е първият въпрос относно съдебната система. Вторият въпрос, от която също е свързан с корупцията: Какви са Ви плановете ... а ... значи аз имам приятели от България, с които поддържам връзки. Те ми казват, че редовно подкупват пътни полицаи. Това е масова практика в България. Те го приемат за нещо нормално. Те подкупват полицаи, когато те спрат... А, Вие като бивш служител в МВР как виждате тази практика и какви мерки бихте взели срещу нея. (Подсвирквания) Ще Ви кажа само, че моите приятели казаха, че предпочитат да подкупят полицаи, защото систе...  


Тагове:   Чикаго,


Гласувай:
0



1. анонимен - istinata
06.02.2009 17:48
bravo na bat bojko.
цитирай
2. анонимен - "Свободна българска преса"
09.02.2009 09:24
А как само се представят нещата в България.Май комумягите са малко по изплашени:)))))ЗАТОВА НЕКА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ ДА ГЛАСУВАМЕ!!!!
цитирай
3. pllamm - Гражданското общество се събужда и ...
09.02.2009 10:14
Гражданското общество се събужда и започва да задава въпроси на властта. Няма по вбесяващо положение за самозабравил се властник от това да му задават неудобни въпроси, вместо да му се навеждат низко.

БСП и ДПС не са демократични партии и не могат да функционират, така както са свикнали, в условията на силно гражданско общество.

Искрено се надявам, за ужас на управляващите, чикагската случка да вдигне силно избирателната активност, дори и да е сред-лято.
цитирай
4. анонимен - Достатъчно се изписа за речта на Б. ...
10.02.2009 02:26
Достатъчно се изписа за речта на Б. Борисов в Атланта. От крайна критика до пълно одобрение. Никога и никаде не съм виждал или чувал някой да защитава някай друг по такъв емоционално-пристрастен и раболепнически начин. На всички е ясно, че гаф има. Вижда се, че мнозина са съгласни с Б.Б. и му прощават. Не по-малко са и тези, които са съгласни с него, но няма да му простят. Дори има и такива ,които не са съгласни с Б.Б. и пак ще му простят. Но чак такова оневиняване, чак такава защита не приемам. Просто не го разпознавам като честно и откровено. Абе, направо ми намирисва - истината е болезнена, но политикът трябва да подбира думите си...
„Да се събудим от мъчителния кошмар на мутризираното управление и МАНИПУЛИРАНИТЕ МЕДИИ!"
цитирай
5. анонимен - Генералът начерта план как Маке...
10.02.2009 02:31
Генералът начерта план как Македония да бъде направена послушна държава и разкри, че търси да внесе от чужбина не само кадри за ГЕРБ, но и прокурори и съдии. Сега вече разбирам, г-н адвокат, защо сте член на ГЕРБ и се палите толкова за генерала си - ами очаквате скоро да ви извикат на служба, ха-ха-ха
цитирай
6. pllamm - До Анонимен № 4, Съгласен съм с Вас, ...
10.02.2009 11:03
До Анонимен № 4,

Съгласен съм с Вас, че се изписа даже повече от достатъчно. И докато цяла седмица приказваме за това какво е казал и какво не лидерът на ГЕРБ, покрай ушите ни минаха последните изцепки на правителство и президент - даваме вътрешните си тръбопроводи на Газпром, от Брюксел продължават да ни спират парите, няма да има ни закон за референдуми ни референдуми, няма да има закон за конфликт на интереси, нито декларации за такива, няма да има антикрзисен план, защото докато го направим кризата ще отмине и т.н.

А иначе не съм съгласен с Вас, че е било реч, защото беше среща-разговор и не е била в Атланта, а в Чикаго, но това не е толкова важно.
Гаф няма, но на някои политически опоненти не им издържаха нервите и опитаха да сътворят такъв. За тяхна зла участ има звукозапис и има интернет, та всеки може да провери какво е казано. За тези, които нямат време да го източат и прослушат съм го преписал по-горе. Затова няма оневиняване, защото няма укоримо деяние.
Да, прав сте, че много от нас, включително и аз не бих го казал точно така. Сигурно щях да кажа нещо от рода на - колко е лошо да се купуват и продават гласове - и затова никой нямаше да ме ни чуе, ни слуша.
Затова и Г-н Бойко Борисов е лидер на първата политическа сила, а не някой друг - защото умее да говори така, че даго слушат и дълго след това да обсъждат какво е казал и какво е искал да каже.
цитирай
7. pllamm - До Анонимен №5 Виждам, че сте ...
10.02.2009 11:41
До Анонимен №5

Виждам, че сте човек с добро чувство за хумор хахаха! И понеже сте анонимен, кой знае може да сте самият генерал, еми знам ли сега ...? Та ако може таковата Генерале да реднеме нещо там да ме извикате ... верно ... както сам казвате. Аз, таковата, сега в съм в чужбина, ама тука много се бачка. Верно яко плащат, ама много работа да го ххх, ама ако се намери за мене така некоя службица да не се налага да се гърбя като в чужбината, ама да взимам не по-малко. (Понеже нямам много време, а и ме мързи да се обяснявам Ви препращам към пиесите “Големанов” (1927 г.) от Ст. Л. Костов „Службоговци“ (1905 г.) от Иван Вазов, както „Госпожа Министершата” (1929) от Бранислав Нушич. Има и други подходящи, ама и тия трите пиеси стигат. Там други хора и отдавна са казали всичко, каквото бих казал и аз, но по-добре от мен).
цитирай
8. buket - Защо трябва казаната дума да е хвърлен камък?
18.02.2009 18:35
Не харесвам това замерване.
Хитрия политик подбира старятелно думите си. Естествения, непринудения допуска по-често грешки.
Често точната дума ни отбягва понякога и заместващата я започва да се тълкува на кой както му се нрави.
Грешката не значи че това е убеждението на произнасящия думата. Убеждение са делата, целта.Нима ние всички не грешим? Много често преуспяват "безгрешните", а честните са смачкани.
За бъдещето трябва да се помисли.
цитирай
9. buket - Момчета...
19.02.2009 03:50
"Какво от туй, че в малкото съм збъркал, когато във голямото съм прав!"
Винаги ще се греши, в името на нещо.
Ние имаме ли си това "нещо"?
Имаме ли си Цел голяма?
И толкова ли е трудно да си я поставим?
Достатъчно сте умни.
А Ние,това сте Вие!
цитирай
10. анонимен - Алла Лайт
19.02.2009 15:46
Почти във всеки брой има един апел или едно обръщение към всички нас от една Алла Лайт(не съм сигурен, че съм чул добре името), която е юрист в България, голям радетел, будна гражданска съвест и почти след всяка една публикация си публикува това обръщение, в което тя дава идеята по какъв начин да се промени избирателната система в България, за да може наистина народа да избира тези, които желае.

Името е Паула Лайт
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pllamm
Категория: Политика
Прочетен: 432549
Постинги: 66
Коментари: 283
Гласове: 382
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930