Постинг
22.04.2012 17:52 -
Да протестирам или не?
Вече тъгувам за лютата зима и за непроходимите от непочистен сняг пътища. Тъгувам, не защото мразя лятото, а защото мразя идващия с него сезон на катастрофите по пътищата ни и защото само Господ знае дали не е дошъл и нашият ред да попълним мрачната статистика.
Тези дни между Перник и София, на едно място известно с многото катастрофи, се случи поредната ужасяваща злополука на пътя и два млади живота си отидоха. Опечалените близки на едното от загиналите момичета, спонтанно, след погребението отиват на лобното и място и блокират с телата си движението по тази натоварена пътна артерия. Този внезапен акт на гражданско неподчинение, предизвика бурен дебат из форумите за това дали и как се правят протести. Едните твърдят, че не може да се протестира, като се пречи. Противниците им твърдят, че няма друг начин вкарания в матрицата на безразличието съвременен човек, да се спре, да се замисли и да направи нещо, за да предотврати безумието, което убива хора. Те искат поне веднъж този зомбиран от бързане съвременен човек, не бъде принуден, макар и насила закъснее за работа или да изпусне самолет, за да отдели време да се погрижи да не влезе в черната статистика.
Във Франция е обществено приемливо, въпреки че е незаконно да блокираш шосе или да затрудниш когото и да било, за да обърнеш внимание на обществото върху нещо значимо. В Германия прага на търпимост на обществото е по-голям. Там не блокират шосе или железен път, освен ако по него не се превозват ядрени отпадъци. Ние в България още си търсим подходящ начин за протестиране, докато измираме по окаяните си пътища и то все на едни и същи места и упорито не ги поправяме. Ние мрънкаме, че асфалтът не се яде, но не ни пука, че от липсата на асфалт загиваме.
Преди няколко години едно момче от Рударци – Васко, нарами лопата и тръгна сам да ремонтира дупките по бул. “Цар Борис III“. Благодарение на чудатия си протест и преди всичко на това, че медиите му обърнаха внимание, институциите намериха начин да пооправят клетия булевард, който изглеждаше като бомбардиран. Много от нас вероятно и не се замисляме, че може би сме още живи, защото Васко намери начин да намали риска от катастрофи.
Да изпуснеш самолет е много лошо преживяване. Лошо е и да закъснееш за работа и да те уволнят, защото още десетина чакат за мястото ти. Лошо е да си болен и линейката да не може да те откара навреме до болницата, защото някой е преградил пътя да протестира.
Но никоя от тези злини не е толкова лоша и тъпа, като тази да загинеш в ПТП на място на което са станали стотици ПТП-та и това не трогва никого. Аз не искам повече никой да умира точно на това място. Не мога да се примиря, че и този път проклетия Мърфи ще се окаже прав, като е казал, че хората и правителствата започват да действат разумно, когато изчерпат всички други начини. Затова аз заставам зад каузата на протестиращите и твърдя, че на всяка такава невралгична точка от пътната ни мрежа, на която непрекъснато се случват ПТП-та и загиват и се осакатяват хора, трябва да се обърне специално внимание. Не искам да чакаме и на нас да се случи нещастие на пътя. Трябва да си оправим пътищата. Не може разни умници да ни учат, че трябва да сме толкова добри шофьори, че да караме в очакване на пътя да се появи дупка или някакво недофинансирано пътностроително безумие. Щом ще се нарича път – то по него не може да има нито дупки, нито неравности, нито безумни препятствия. Не може на това място да са станали стотици катастрофи и ние нагло да твърдим, че все жертвите са виновни.
Надали ще се откажем да се возим на автомобили, колкото и скъпо да ни направят горивото. Щом обаче ще продължаваме да се придвижваме по този начин, ще трябва да отделим, колкото е нужно време, за да намалим вероятността да станем част от черната статистика на жертвите на злополуки по пътя.
Тези дни между Перник и София, на едно място известно с многото катастрофи, се случи поредната ужасяваща злополука на пътя и два млади живота си отидоха. Опечалените близки на едното от загиналите момичета, спонтанно, след погребението отиват на лобното и място и блокират с телата си движението по тази натоварена пътна артерия. Този внезапен акт на гражданско неподчинение, предизвика бурен дебат из форумите за това дали и как се правят протести. Едните твърдят, че не може да се протестира, като се пречи. Противниците им твърдят, че няма друг начин вкарания в матрицата на безразличието съвременен човек, да се спре, да се замисли и да направи нещо, за да предотврати безумието, което убива хора. Те искат поне веднъж този зомбиран от бързане съвременен човек, не бъде принуден, макар и насила закъснее за работа или да изпусне самолет, за да отдели време да се погрижи да не влезе в черната статистика.
Във Франция е обществено приемливо, въпреки че е незаконно да блокираш шосе или да затрудниш когото и да било, за да обърнеш внимание на обществото върху нещо значимо. В Германия прага на търпимост на обществото е по-голям. Там не блокират шосе или железен път, освен ако по него не се превозват ядрени отпадъци. Ние в България още си търсим подходящ начин за протестиране, докато измираме по окаяните си пътища и то все на едни и същи места и упорито не ги поправяме. Ние мрънкаме, че асфалтът не се яде, но не ни пука, че от липсата на асфалт загиваме.
Преди няколко години едно момче от Рударци – Васко, нарами лопата и тръгна сам да ремонтира дупките по бул. “Цар Борис III“. Благодарение на чудатия си протест и преди всичко на това, че медиите му обърнаха внимание, институциите намериха начин да пооправят клетия булевард, който изглеждаше като бомбардиран. Много от нас вероятно и не се замисляме, че може би сме още живи, защото Васко намери начин да намали риска от катастрофи.
Да изпуснеш самолет е много лошо преживяване. Лошо е и да закъснееш за работа и да те уволнят, защото още десетина чакат за мястото ти. Лошо е да си болен и линейката да не може да те откара навреме до болницата, защото някой е преградил пътя да протестира.
Но никоя от тези злини не е толкова лоша и тъпа, като тази да загинеш в ПТП на място на което са станали стотици ПТП-та и това не трогва никого. Аз не искам повече никой да умира точно на това място. Не мога да се примиря, че и този път проклетия Мърфи ще се окаже прав, като е казал, че хората и правителствата започват да действат разумно, когато изчерпат всички други начини. Затова аз заставам зад каузата на протестиращите и твърдя, че на всяка такава невралгична точка от пътната ни мрежа, на която непрекъснато се случват ПТП-та и загиват и се осакатяват хора, трябва да се обърне специално внимание. Не искам да чакаме и на нас да се случи нещастие на пътя. Трябва да си оправим пътищата. Не може разни умници да ни учат, че трябва да сме толкова добри шофьори, че да караме в очакване на пътя да се появи дупка или някакво недофинансирано пътностроително безумие. Щом ще се нарича път – то по него не може да има нито дупки, нито неравности, нито безумни препятствия. Не може на това място да са станали стотици катастрофи и ние нагло да твърдим, че все жертвите са виновни.
Надали ще се откажем да се возим на автомобили, колкото и скъпо да ни направят горивото. Щом обаче ще продължаваме да се придвижваме по този начин, ще трябва да отделим, колкото е нужно време, за да намалим вероятността да станем част от черната статистика на жертвите на злополуки по пътя.
Декларация на ЦК на ТКП: РАБОТНИЧЕСКАТА ...
„Турска пролет”, или временни неприятнос...
Арестуваха 25 блогъри в Турция за туитва...
„Турска пролет”, или временни неприятнос...
Арестуваха 25 блогъри в Турция за туитва...
Почитайте Свободата, борете се за нея, п...
Геноцидът над българите. Официално ратиф...
ТОВА СА НАРОДНИТЕ ГРАБИТЕЛИ НА ПЪРВО НИВ...
Геноцидът над българите. Официално ратиф...
ТОВА СА НАРОДНИТЕ ГРАБИТЕЛИ НА ПЪРВО НИВ...
Абе, че е пълно с разни тъпанари, които правят безумни изпреварвания и летят с превишена скорост, си е така, но и пътищата трябва да се оправят - също вярно! То си е затворен кръг...
цитирай
2.
анонимен -
За магистралите и обещанията
23.04.2012 22:29
23.04.2012 22:29
Това че шофьорите сме абсолютно недисциплинирани е вярно,това че нямаме нищо общо с културата и с поведението на колегите шофьори от Германия например също е вярно!Ама господа Управляващи да не казвам господин Борисов,министър Павлова къде сте????Защо не отделихте малко парички за да се ремонтира и доизгради замисления преди повече от 40 годи четрилентов път между Драгичево и Княжево ??!!Колко струват тези три отсечки на смъртта през които денонощтно минават над 10 000 хиляди автомобила?Днес премерих точно колко са дълги тези участъци :
1.Първият невралгичен участък е от новият пътен възел на с.Драгичево до бензиностанцията на Шел -Драгичево,точно 1 КИЛОМЕТЪР ! Направо може да се изгради четирилентов път на колони и мястото е точно за тази цел-приблизителна цена на базата от магистрала "Люлин" 180 мил.евро за 20км. ще доиде около 9 милиона на километър при всички положения ще е по евтино съобразно на провежданите истински конкурси и цената на тази отсечка ще бъде около 10-12 мил.лева,е питам аз защо не се прави кой пречи ?Пари има ,щом за магистрали се дават от бюджета милиони и тук ще се заделят,а ефекта знаете ли какъв ще бъде?Двойно и тройно по голяма пропускливост на отсечката ,край на жертвите които драгичевци дават на невралгичното кръстовище за селото им и за с.Рударци и старият път отдолу си остава да обслужва двете села.
2.Следващият участък е този на който загинаха момичетата,точно от Бензиностанцията на Лукойл до двупосочната отсечка след пункта на КАТ са 3 КИЛОМЕТРА !!!Трябва да се изгради само още дно платно,няма къщи за отчуждаване няма мостове и реки-само тре километра и пътя става с 4 ри платна с мантинела по средата и край на катастрофите или поне трано и голямо намаление .Приблизителна цена- 3км.Х 1 мил.лева = 3 милиона лева!!!
3.И последният участък и от Черният кос до началото на кв.Княжево-само 1 километър!! И там е същото положение не повече от 2 милиона лева.
Е , кое е повече 20 милиона лева или 20 човешки живота и то само на млади хора!
цитирай1.Първият невралгичен участък е от новият пътен възел на с.Драгичево до бензиностанцията на Шел -Драгичево,точно 1 КИЛОМЕТЪР ! Направо може да се изгради четирилентов път на колони и мястото е точно за тази цел-приблизителна цена на базата от магистрала "Люлин" 180 мил.евро за 20км. ще доиде около 9 милиона на километър при всички положения ще е по евтино съобразно на провежданите истински конкурси и цената на тази отсечка ще бъде около 10-12 мил.лева,е питам аз защо не се прави кой пречи ?Пари има ,щом за магистрали се дават от бюджета милиони и тук ще се заделят,а ефекта знаете ли какъв ще бъде?Двойно и тройно по голяма пропускливост на отсечката ,край на жертвите които драгичевци дават на невралгичното кръстовище за селото им и за с.Рударци и старият път отдолу си остава да обслужва двете села.
2.Следващият участък е този на който загинаха момичетата,точно от Бензиностанцията на Лукойл до двупосочната отсечка след пункта на КАТ са 3 КИЛОМЕТРА !!!Трябва да се изгради само още дно платно,няма къщи за отчуждаване няма мостове и реки-само тре километра и пътя става с 4 ри платна с мантинела по средата и край на катастрофите или поне трано и голямо намаление .Приблизителна цена- 3км.Х 1 мил.лева = 3 милиона лева!!!
3.И последният участък и от Черният кос до началото на кв.Княжево-само 1 километър!! И там е същото положение не повече от 2 милиона лева.
Е , кое е повече 20 милиона лева или 20 човешки живота и то само на млади хора!
3.
анонимен -
Господин Борисов, обръщам се към ...
24.04.2012 18:15
24.04.2012 18:15
Господин Борисов, обръщам се към вас, а чрез вас и до кмета на Рударци Богдан Богданов, по повод безобразията на доктор Георги Асенов.
Имам вила в Рударци в квартал Кало. Открай време със семейството ми храним няколко котки. Въпросния доктор вече няколко пъти разхвърля отрова в следствие на която всички котки в квартал Кало са изтровени за пореден път. Преди три години ми отрови 4 котки, а оцеля само една. Тая пролет пак е хвърлял отрова в резултат на което и последната ми котка заедно с две нейни миналогодишни котета са отровени. Комшиите също се оплакват, че и техните котки са изтровени. Предишния път се оплаках на кмета Симеон Павлов, но той не направи нищо. Ако и този път институциите не направят нищо, аз лично ще накажа Асенов и то подобаващо!!!
цитирайИмам вила в Рударци в квартал Кало. Открай време със семейството ми храним няколко котки. Въпросния доктор вече няколко пъти разхвърля отрова в следствие на която всички котки в квартал Кало са изтровени за пореден път. Преди три години ми отрови 4 котки, а оцеля само една. Тая пролет пак е хвърлял отрова в резултат на което и последната ми котка заедно с две нейни миналогодишни котета са отровени. Комшиите също се оплакват, че и техните котки са изтровени. Предишния път се оплаках на кмета Симеон Павлов, но той не направи нищо. Ако и този път институциите не направят нищо, аз лично ще накажа Асенов и то подобаващо!!!
4.
анонимен -
на коментар номер 3 ако искате може ...
24.04.2012 18:20
24.04.2012 18:20
на коментар номер 3 ако искате може да отговорите чрез лично писмо до потребител black yellow power от сайта За Перник.ком
цитирай
5.
анонимен -
nsisUNjnjTxgYz
30.10.2012 17:31
30.10.2012 17:31
bGFWUk <a href="http://xikhkqsbqjhy.com/">xikhkqsbqjhy</a>, [url=http://bfwhbbfnackg.com/]bfwhbbfnackg[/url], [link=http://omoxgujzgpfi.com/]omoxgujzgpfi[/link], http://iuciqocuxety.com/
цитирай
6.
анонимен -
JhDFcSho
31.10.2012 17:12
31.10.2012 17:12
rcAobR <a href="http://oekpiscwhvsx.com/">oekpiscwhvsx</a>, [url=http://vezkrvclohoc.com/]vezkrvclohoc[/url], [link=http://uucwtsqgzegy.com/]uucwtsqgzegy[/link], http://ftregvowndqy.com/
цитирайТърсене
Блогрол